Afronden, afronden, afronden!

10 mei 2022 - Saint-Germain-en-Laye, Frankrijk

Blog 29-03-2022  - 10-05-2022

Zoals de titel van het blog al doet vermoeden stonden deze laatste weken vooral in het teken van het afronden van vakken en leertaken. Dossiers en presentaties zijn gemaakt, geschreven en ingeleverd. Deze afgelopen weken heb ik elk vak (behalve mijn portfolio die ik nog moet verdedigen 31 mei) afgerond en ingeleverd. Tevens heb ik ook de examens van mijn lessen Frans op C1-niveau behaald, voor de geschreven toets (die bestond uit grammatica, luistervaardigheid en het schrijven van een synthese) had ik zelfs een 17/20 (dat is dus een 8,5).

Ook heb ik er net weer een leuke maar vermoeiende (op een positieve manier) vakantie opzitten. Allereerst kwamen mijn ouders en zusje langs die ik al een kleine vier maanden niet had gezien. Ik heb ze (bijna) al mijn favoriete plekjes in Parijs laten zien . Daarna kwamen in dezelfde week mijn oom en nichtje langs; dit was ook tof omdat ik mijn nichtje bijles frans geef, erg grappig om te zien hoe ze op A1+/A2 niveau dingetjes bestelt in winkels in Frankrijk. Toen kwam er ook nog een vriendin van me een aantal dagen slapen; voordat ik het wist was de vakantie voorbij.

Hetgeen ik me nu begin te realiseren is dat ik hier nog maar een maand ben en dat het over-overgrote deel van mijn reis er alweer opzit. Dat is bitterzoet; ik mis mijn vrienden, familie en cavia in Nederland maar ik merk ook dat ik hier een boel dingen ga missen; het hebben van mn eigen (kleine) plekje, elke dag zelf koken en zelf mijn rooster indelen bijvoorbeeld. Hoewel ik dus uitkijk naar 10 juni, ga ik deze mooie plek toch met een traantje achterlaten, de tijd is voorbijgevlogen.